דיאטה

כמעט כל אחד מאיתנו מחליט בשלב זה או אחר בחיים להתחיל דיאטה. הבעיה היא שבמקרים רבים, ההחלטה נדחית לאחרי החגים/ לאביב/ מיד כשייגמרו המבחנים/ כשנעבור לדירה החדשה – ולא רק שקשה להתחיל, אלא שגם כשכבר מתחילים דיאטה, לא תמיד מתמידים בה לאורך זמן.

בעיה נוספת היא הקושי לדעת האם מדובר בדיאטה נכונה לנו או לא, ובכלל, תחום התזונה הוא תחום שבו ידע כמעט אינסופי נגיש עבורנו, מפעפע אלינו מדי יום (שהרי בדרך כלל שיחות חולין מגיעות בשלב זה או אחר לדיון אודות דיאטה קלה, חישובי קלוריות, הפרדת פחמימות וחלבונים בעד ונגד וכו’) – ובכל זאת לא קל לרדת במשקל.הדרך הנכונה ביותר להרזיה בריאה, וגם הקלה ביותר והאפקטיבית ביותר, היא באמצעות עבודה עם דיאטנית קלינית. דיאטנית קלינית היא מי שסיימה לימודי תזונה במוסד אקדמי מוכר, סיימה בהצלחה סטאז’ כהלכתו ומצוידת בידע תזונתי רב אודות דיאטה נכונה ודיאטה בכלל, כלים ליצירת מוטיבציה ושימורה לאורך זמן, אוזן קשבת, כתף תומכת וכל מה שנדרש לשם ירידה במשקל בדרך הנכונה והבריאה, תוך חיזוק כל מערכות הגוף והנפש.

דיאטה נכונה = מינונים מדויקים + פעילות גופנית

כפי שניתן ללמוד במקורות המידע השונים ה”סוד” לדיאטה בריאה פשוט: אם תאכלו את כל אבות המזון, במינונים המדויקים ובזמנים הרצויים, ותקנחו בפעילות גופנית – תיהנו מהרזיה נכונה.

גם בתור דיאטנית קלינית מנוסה, אני כל פעם מופתעת מחדש עד כמה הכלל הפשוט הזה נכון – ומתאים לכל דיאטה שהיא (דיאטה לגברים ולנשים, דיאטה לבני נוער ולבני גיל הזהב, דיאטה לאוהבים לבשל ודיאטה לאוהבים לאכול, וכאמור, כל דיאטה שהיא).

אז אם הסוד כל כך פשוט, למה צריך דיאטנית קלינית? ראשית, כדי להתאים דיאטה נכונה לכל אדם ספציפית (תפריט דיאטה בריאה למי שלא מוכן להכניס עגבניות לפיו לא דומה לתפריט דיאטה בריאה למי שלא מוכן לעבור יום בלי לפחות עגבניה אחת).

שנית, כדי ליצור דיאטה קלה שאפשר יהיה להתמיד בה לאורך זמן, ושלישית, ואולי הכי חשוב, כדי לתמוך בכם ברגעים הקשים – ובכל דיאטה יש רגעים קשים – ולדאוג שהקושי לא יסתיים בהפסקת הדיאטה בטרם עת.

מה לגבי דיאטה מהירה?

דיאטה מהירה, על סוגיה השונים, היא טרנד נפוץ למדי בימינו, ימי הסיפוקים המיידיים. כמו כל תזונאית קלינית, גם אני מסתייגת מדיאטה מהירה באשר היא.

דיאטה מהירה אינה מומלצתדיאטה מהירה אינה דיאטה בריאה! ולא משנה אם קוראים לה דיאטת מלפפונים, דיאטה בשיטת אטקינס, סאות’ ביץ’, דיאטת סימונס או כל דיאטה מהירה אחרת שמישהו רוקח בזה הרגע. דיאטה מהירה לא מספקת לגוף ולנפש תזונה נכונה, ועל כן היא אינה דיאטה נכונה, חד וחלק, ולא תמצאו אף דיאטנית קלינית שתסנגר על דיאטה שכזו. גוף האדם זקוק לכל המרכיבים, במינונים הנכונים, ותפריט דיאטה קיצוני, גם אם הוא מוגבל בזמן, עלול לפגוע באופן בלתי הפיך בתפקודי איברים חיוניים (למשל, דיאטה ללא פחמימות עלולה להסתיים לא בירידה במשקל אלא בדיכאון, ודיאטה מבוססת חלבונים עלולה לגרום נזק לכליות).

במקרים רבים דיאטה מהירה נועדה לאפשר לנו להיראות במיטבנו באירוע חשוב – אבל היו כנים עם עצמכם: יש אירוע עד כדי כך חשוב שכדאי בשבילו לסכן את הכליות? או מישהו שכל כך חשוב לכם להרשים עד כדי סיכון הלב?

דיאטה קלה ומתונה יותר אולי דורשת סבלנות – אבל זו משתלמת.

מתי להתחיל דיאטה?

עכשיו. לא מחר, וגם לא היום בהמשך היום, אלא ע-כ-ש-י-ו.

כל דחייה מפחיתה את סיכויי ההצלחה, מה גם שכבר הסכמנו כי דיאטה נכונה דורשת זמן – אז כדי שבקיץ הקרוב/ בחתונה של בקי/ ביום הכיף של המשרד/ כל בוקר מול המראה תוכלו להביט בעצמכם ולחייך, השאירו פרטיכם ע-כ-ש-י-ו.

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

נושא

תוכן ההודעה

זהו, הצעד הראשון בדרך לדיאטה בריאה נעשה. אתם מוזמנים להביט במראה, לדמיין את עצמכם מינוס הקילוגרמים המיותרים, ולדעת בוודאות שהפעם זה יקרה – ולחייך.

?