דיאטה מיוחדת לנשים

דיאטה לנשים הינה מאתגרת אך מספקתלא קל להיות אישה. מצד אחד, היא עדיין נדרשת לבצע את כל המטלות ה”נשיות” (ובראשן לגדל ילדים ולתקתק את הבית), ומצד שני היא אמורה גם לפתח קריירה מצליחה, לעבוד שעות רבות – וכמובן, תמיד להיראות במיטבה (בניגוד לגברים שאין להם בעיה לרבוץ על ספה עם כרס שעירה מבצבצת מחוץ לחולצה מוכתמת בקטשופ).

אין פלא שנשים רבות לא מצליחות לשמור על תזונה נכונה וסובלות מעודף משקל (מה גם שההריונות והלידות לא בדיוק מעודדים הרזיה). דיאטה לנשים היא דיאטה המותאמת במיוחד לצרכים הייחודים של גוף האישה, וכשהיא מבוצעת בעזרת דיאטנית קלינית מומחית סיכויי ההצלחה אף גבוהים יותר.

דיאטנית קלינית – כמו חברה טובה, רק עם ידע בתזונה

נשים רבות נעזרות לצורך דיאטה בדיאטנית קלינית – שמסוגלת גם להטות אוזן קשבת, גם להעניק כתף תומכת, ובנוסף כמובן לספק את כל הידע הנדרש לשם דיאטה לנשים.

דיאטנית קלינית גם תתאים את הדיאטה למבנה גופה של האישה, להעדפותיה הקולינאריות, לסדר יומה גדוש המטלות ולמקומות שבהם היא רוצה במיוחד להשיל קילוגרמים עודפים.

איך להיפטר מהבטן בעזרת דיאטה לנשים?

אחד הזרזים הגדולים ביותר להתחלת דיאטה לנשים היא בטן גדולה (בעיני המתבוננ/ת, כמובן). בעוד עודפי שומן באזורים אחרים של הגוף נתפשים במקרים רבים כנשיות במיטבה, הרי שבטן גדולה מדי מעוררת אצל נשים רבות אי נוחות גבוהה – ומדרבנת אותה לפצוח בדיאטה. בנוסף, בטן גדולה מגדילה את הסיכון ללקות במחלות לב למיניהן – עוד סיבה טובה להתחיל דיאטה (שכדאי שתהיה מלווה בפעילות גופנית מותאמת לשם הורדת הבטן).

לפעמים דיאטה מהירה מאוד היא הפתרון הנבחר כדי להוריד בטן גדולה – אם כי מדובר בפתרון שלצידו סכנות גדולות לגוף.

לא לוותר על הסידן

כל אבות המזון חשובים הם, אבל עבור נשים חשוב לשים דגש במיוחד על סידן, אחד המינרלים הנחוצים במיוחד לכל גוף, ובפרט לגוף האישה.

הסיבה לנחיצות הסידן היא אוסטאופורוזיס – על מנת להפחית את הסיכון ללקות במחלה זו, שתוקפת נשים בגיל המעבר, חשוב להקפיד על כמויות סידן נאותות לאורך כל החיים. עיקרון נוסף עליו חשוב להקפיד כדי להפחית את הסיכון ללקות באוסטאופורוזיס היא הפחתת כמויות הנתרן בדיאטה (יתר נתרן גורם לבריחת סידן דרך השתן), ורצוי מאוד לשלב ביומיום גם פעילות גופנית מתאימה (תזונאית קלינית תשמח להמליץ על פעילות מיוחדת כנגד הדלדלות העצם).

ולא רק הזנחת הסידן: נשים נוטות הרבה יותר לאמץ דיאטות טרנדיות (אטקינס, דיאטת כרוב, דיאטה ללא גלוטן וכו’) – במקרים רבים בלי להיוועץ בדיאטנית קלינית או אנשי מקצוע אחרים, והתוצאה עלולה להיות מסוכנת: דיאטה מהירה גוררת איתה שורה ארוכה של בעיות, מנשירת שיער וציפורניים שבירות, דרך אי סדירות מחזור וכלה בבעיות לב חמורות (ואגב, לא תמיד היא אכן מביאה לירידה במשקל במידה המצופה).

דיאטה לנשים אחרי לידה

תקופת ההיריון מלווה בעלייה משמעותית במשקלהיריון ולידה הם תקופות שבמהלכם נשים רבות מעלות במשקל בצורה משמעותית – חלק מהעלייה היא מסיבות “נכונות” (בתוך הגוף יש עוד יצור חי, שזקוק לאנרגיה כדי לצמוח) וחלקה האחר היא מסיבות “לא נכונות”, אם כי טבעיות לחלוטין (מדובר בתקופה דרמטית, מלווה באי ודאות רבה, ואוכל – יש להודות – הוא מקור לנחמה). מצד שני, אחרי הלידה, מתעוררת כמיהה לחזור למראה של טרום ההתעברות – והדרך לכך היא באמצעות דיאטה לנשים ועל ידי טיפול בצלוליטיס.

אחרי לידה – כמו גם בתקופת ההיריון – דיאטה לנשים תהיה מלווה במקרים רבים בתוספי תזונה. מומלץ מאוד להתייעץ עם דיאטנית קלינית, שתתאים לכל אישה את התוספים להם היא הכי זקוקה.

אגב, כשהילדים מתבגרים, במקרים רבים דיאטה לילדים היא הדרך האפקטיבית ביותר להניע תהליך דיאטה לנשים רבות – הן עוברות להכין אוכל בריא עבור הילדים, מסלקות חטיפים, ממתקים ופיתויים אחרים – ונהנות לא רק מילדים בריאים יותר אלא גם ממראה נחשק יותר בעצמן.

?