פעילות גופנית

חכמינו זכרונם לברכה כבר אמרו שנפש בריאה בגוף בריא, וגם כל דיאטנית קלינית תמליץ על פעילות גופנית כחלק מהותי בכל דיאטה – הן כדי לרזות באפקטיביות והן כדי ליהנות מאורח חיים בריא באופן כללי ולתרום לרווחת הגוף והנפש גם יחד.

מהי ?

פעילות גופנית היא כל פעילות פיזית שאנחנו מבצעים – בין אם כספורט מקצועני או חובבני (רכיבה על אופניים, ריצה, שחייה, חדר כושר) ובין אם כחלק משגרת היומיום (הליכה למכולת, עלייה במדרגות הבית וגם לחיצה על כפתורי השלט היא פעילות גופנית – אם כי יש לקוות שהיומיום שלכם לא כולל רק אותה…)

רכיבה על אופניים הינה פעילות גופנית מעולהישנם כמובן סוגים רבים של פעילות גופנית. החלוקה העיקרית היא לפעילות אירובית ולפעילות אנאירובית: פעילות אירובית היא פעילות גופנית המפעילה שרירים רבים לזמן ממושך – למשל, ג’וגינג, רכיבה על אופניים או סקי – מעלה את צריכת החמצן של הגוף ומשפרת את סיבולת הלב-ריאה משמעותית. פעילות אנאירובית היא פעילות גופנית בה השריר נדרש למלוא עוצמתו בפרק זמן קצר וממוקד – לדוגמה, הרמת משקלות, ספרינטים וכו’. פעילות שכזו מחזקת בעיקר את השרירים ואת גמישות המפרקים, אבל כמובן שגם היא תורמת לדיאטה לנשים וגברים בכל הגילאים.

פעילות גופנית סדירה תורמת למערכות רבות בגוף, ובין השאר לחילוף חומרים יעיל יותר ועל כן תורמת להרזיה נכונה. בנוסף, על מנת לבצע פעילות גופנית ברמה משביעת רצון יש צורך להקפיד על תזונה נכונה (לפני הפעילות, במהלכה ואחריה) כך שפעילות ספורטיבית מביאה לירידה במשקל בצורה טובה יותר ויציבה יותר הרבה יותר מדיאטה ללא פחמימות או כל דיאטה לא מאוזנת אחרת.

מדוע חשוב לשלב אותה במהלך דיאטה?

פעילות גופנית היא צעד ענק קדימה בדרך לדיאטה, ואפילו דיאטה קלה יחסית – מי שעוסק בפעילות גופנית סדירה ובריאה, לא צריך לשנות את התפריט שלו באופן דרמטי (אלא אם כן הוא כולל עשרות חטיפים והררי גלידה מדי יום…)

פעילות גופנית עוזרת לשרוף שומנים ולחטב את הגוףמחקרים רבים גילו כי שילוב פעילות גופנית במהלך דיאטה משפר במידה ניכרת את הישגי הדיאטה – הן מבחינת הקילוגרמים שמושלים והן מבחינת חיטוב הגוף. בפרט מצליחה פעילות גופנית לסלק מגופנו את השומן באזור הבטן ובכך היא תורמת לא רק להרזיה בריאה ולמראה נחשק יותר אלא גם לבריאותנו, שהרי שומן באזור הבטן מעלה משמעותית את הסיכון ללקות במחלות לב קטלניות.

יתרון נוסף של פעילות גופנית הוא שהיא שומרת על השרירים ואף מחזקת אותם – בניגוד למשל לדיאטה מהירה מאוד (אגב, כל דיאטנית קלינית שתשאלו תגיד לכם להישמר לנפשכם ולא להתפתות לאחת כזו). פעילות גופנית סדירה מביאה לכך שהגוף ישרוף קלוריות גם בזמן מנוחה.

איזו פעילות גופנית מומלצת במהלך דיאטה?

התשובה פשוטה: קודם כל, פעילות גופנית שמוצאת חן בעיניכם, נגישה עבורכם ושתצליחו להתמיד בה לאורך זמן (סקי למשל הוא חוויה מענגת השורפת המון קלוריות ומעצבת גוף אטרקטיבי ביותר – אבל כדי להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלכם אתם צריכים לעבור לצרפת…)

במקרים רבים כדאי להיעזר באנשי מקצוע, וכך למשל מי שמשתתף בסדנת הרזיה אצל תזונאית ספורט, דיאטנית קלינית או בכל מסגרת אחרת מקבל המלצות לא רק לתפריט דיאטה כזה או אחר, אלא גם לפעילות גופנית המתאימה לגילו ולמצבו הגופני.

תוספים

פעילות גופנית, הן כתחביב והן כעיסוק מקצועי, מציבה בפני הגוף אתגרים רבים – וכשהיא משולבת בדיאטה זו או אחרת, האתגרים אף מתעצמים. תוספי תזונה שמותאמים בקפידה לפעילות גופנית שבחרנו, לתפריט שאנחנו אוכלים ולאורח החיים שלנו באופן כללי יעניקו לגוף שלנו אנרגיה וכוח חיוניים, יסייעו לו לבנות שרירים, יפחיתו את סכנת דלדול השרירים במהלך דיאטה ובכלל את הסכנה לפציעות ספורט במהלך אימונים ויאפשרו התאוששות מהירה יותר ונכונה יותר אחרי כל אימון.

על מנת לדעת מהם התוספים האפקטיביים ביותר עבורכם מומלץ להתייעץ עם תזונאית ספורט, דיאטנית קלינית או אנשי מקצוע בתחום הספורט שמצוידים גם בידע מתחום לימודי תזונה.

?