תפריט תזונה מסודר בשילוב קרם לחות לפנים

אין אדם שלא רוצה שהפנים שלו ייראו במיטבם. לשם כך אנחנו משקיעים זמן, מאמץ וכמובן גם כסף בתכשירים שונים…

דוגמת קרם לחות לפנים או מסכות פילינג לפנים כדי לטפח אותן, ובמקרים מסוימים אף מבצעים הליך כירורגי – מתיחת פנים – או מזריקים חומרים שונים דוגמת בוטוקס כדי להעניק להן חזות צעירה יותר. כדאי לדעת שהבסיס לעור פנים בריא, יפה ומרשים הוא תזונה מאוזנת.

ויטמין E

ויטמין E מוגדר ע”י תזונאים רבים כנוגד החמצון החיוני ביותר עבורנו, ועל כן חשוב מאוד שהתזונה שלנו תכלול מאכלים עשירים בו – אבוקדו, שקדים, אגוזים, בוטנים ושמנים צמחיים.

ויטמין E מגן על עור הפנים מפני זיהום אוויר וכימיקלים ומונע ממנו להתייבש ולהזדקן בטרם עת. אגב, כמעט כל סבון טבעי מכיל ויטמין E כדי לעזור לעור שלנו לשמר את הלחות הטבעית שיש בו.

ויטמין C

ויטמין מרכזי בתהליך ייצורו של הקולגן שמעניק לעור שלנו את הגמישות והרכות. בנוסף מעכב ויטמין זה תהליכי פיגמנטציה (בעקבות חשיפה בלתי מבוקרת לשמש). הוא גם מחזק את מערכת החיסון, שכמובן עוזרת אף היא לעור הפנים שלנו להיות בריא יותר.

כדי לקבל ויטמין C בכמות נאותה יש להרבות באכילת פירות הדר, תותים, כרובית, כרוב ופלפלים בכל הצבעים.

ויטמין A

ויטמין נוסף שמשתתף בייצור הקולגן הינו ויטמין A, שהוא גם נוגד חמצון חזק וכן בעל יכולות שיקומיות לעור פנים שניזוק מסיבה כזו או אחרת.

בפרט חשוב מרכיב הבטא קרוטן שבוויטמין זה, ואותו ניתן לקבל מירקות ופירות בצבעים כתום (גזר, בטטות, דלעת, מנגו, פפאיה, אפרסק ועוד) וירוק כהה (תרד, ברוקולי, פטרוזיליה ואחרים).

לנשים בהיריון מומלצת כמות נמוכה יותר של ויטמין זה (שנמצא גם בכבד).

ויטמיני B

לוויטמינים מקבוצת B אמנם אין השפעה ישירה על עור הפנים שלנו, אולם בזכות יכולתם לפוגג דאגות ומתחים ולהעניק לנו רגיעה יש להם השפעה עקיפה מיטיבה ומשמעותית (סטרס עלול להוביל לפצעים בעור ובאופן כללי הוא מזיק לו).

ויטמין חשוב ספציפי הוא B2 שמחסור בו עלול להוביל לסבוריאה (דלקת כרונית של עור הפנים), ועוד חשוב לאכול דגנים מלאים, קטניות ואורז מלא (עשירים במיוחד ב-B1) ואגוזים ובוטנים (עשירים ב-B6).

ליקופן

הפיגמנט שמעניק לעגבניות, אבטיחים, אשכוליות אדומות ושאר פירות וירקות אדומים את הצבע הבוהק תורם גם לבריאות עור הפנים – ובפרט מפחית נזקים שנוצרים כתוצאה מחשיפה רבה מדי לשמש.

חומצה לינולאית

חומצת שומן שמסייעת לגוף לספוג את ויטמיני ה-A וה-E החיוניים כל כך, ועל כן גם היא חשובה. נמצאת בעיקר בשמנים צמחיים מכבישה קרה ובפרט בשמן זית.

אבץ

מינרל חשוב מאוד לנטרול רדיקלים חופשיים וגם לייצור הקולגן.

ניתן למצוא אותו בדגנים מלאים, גרעיני חמניה או דלעת, אגוזים (ובפרט פקאן או ברזיל) ואצות. מקור נוסף לאבץ הוא קרם לחות לפנים שמכיל את המינרל החשוב הזה.

סלניום

סלניום הוא אחד המינרלים החשובים להגנה על עור הפנים מפני נזק חמצוני (שעלול להיות הרסני במיוחד!). מינרל זה נמצא בעוף, במאכלים שמקורם מן הים, בגרעיני חמניות, אגוזי מלך וברזיל ובאורז חום.

 קרם לחות לפנים – למה חשוב להשתמש בו?

במקביל לשמירה על תזונה מאוזנת כדאי להשתמש גם בקרם לחות לפנים – כזה המותאם לעור הפנים שלנו (יבש/ שמנוני/ מגורה/ סדוק) – שכן לעור הפנים שלנו אויבים רבים ובפרט זיהום האוויר ההולך ומחמיר, וכדי להגן עליו, לשקם אותו לאחר שנפגע ולהזין אותו בכל החומרים החיוניים לו יש להשתמש גם בקרם ובנוסף אחת לשבוע להוסיף מסכה לפנים, שמבצעת ניקוי יסודי יותר ומאפשרת גם מיצוק של עור הפנים, טשטוש כתמים ועוד (בהתאם לסוג המסכה).

?