מתכוננים לקיץ

לקראת הקיץ הקרב כולם רוצים להפגין גוף רזה חטוב ושרירי. יש שיתחילו בדיאטה מתוך תקווה שעד יוני-יולי יצליחו להפחית כמה קילוגרמים ואחרים ירשמו לחדר כושר, יזיעו על מסלולי ההליכה, או האופניים ויתאמנו על מגוון המכשירים שחדר הכושר מציע. מרביתם לא ישיגו את המטרה ויפגשו את הקיץ כשהם מתוסכלים.

דיאטה ללא אימון גופני תגרום לגוף לאבד נוזלים ומסת שריר, כך שברגע שמפסיקים את הדיאטה, חלק ניכר מהמשקל שירד עשוי לעלות בחזרה. מצד שני, אימון גופני ללא תזונה מוקפדת, יפתח את מסת השריר אך לא יפחית את אחוז השומן. אזור ההבטן הוא דוגמא טובה לעניין זה – אין טעם לבצע עשרות כפיפות בטן ולהמשיך לאכול כל מה שמתחשק, שכן המדע קבע כבר מזמן כי לא ניתן לשרוף שומן באופן מקומי על ידי תרגיל.

אז לפני שאתם סוגרים את הפה או נרשמים לחדר כושר, כדאי שתדעו כי הנוסחה המנצחת להשגת המראה הנכסף לקיץ הוא שילוב של אימון אישי ותזונה מאוזנת, כאשר ההמלצה היא לעשות זאת בעזרת מאמן כושר אישי. רק שילוב כזה יבטיח לכם הצלחה במשימה המורכבת של הפחתת מסת השומן והגדלת מסת השריר בגוף.

למה מאמן כושר אישי ?

לכל אחד מאיתנו נתוני גוף שונים, וכדי להשיג את התוצאה המרבית צריך לבנות תוכנית פעילות לירידה במשקל המותאמת לנתונים האישיים ולעבוד בהדרגה. וכאן נכנס לתמונה האימון כושר האישי שמביא בחשבון את הנתונים שלכם ואת הקצב הרצוי לכם. מאמן כושר אישי ידע לשלב בין פעילות אירובית, המומלצת לשריפת שומנים, לבין תרגילים לחיזוק השרירים והגמשתם. אימון כושר אישי במהותו הוא סוג של היכרות קרובה בין שני אנשים שאחד מהם מציב מטרה והשני עוזר לו להשיג אותה. המאמן לומד את יכולותיו של המתאמן, את העדפותיו ואת הרגלי האכילה שלו. הוא בונה תוכנית מותאמת המביאה בחשבון את כל הנתונים, ומלווה את התהליך באופן צמוד. אחת התוצאות של עבודה משותפת כזו, היא יצירת תחושת בטחון אצל המתאמן שאכן הוא עושה את הדבר הנכון וישיג את המטרה שהציב לעצמו.

מה לאכול ?

זה המקום להדגיש כי אנו מדברים על תזונה מאוזנת ולא על דיאטה ! המפתח הוא תזונה עשירה במרכיבים חיוניים – כולל שומן!! אבל בעיקר דלה בפחמימות.

העקרונות הם:

1. צריך “להיפרד” לתקופה מלחם לסוגיו, ממתקים ודגני בוקר שהם עתירי פחמימות מעובדות גרועות.

2. להגביל צריכה של פחמימות לא מעובדות – אורז, תפוחי אדמה, בטטות ופירות.

3. לצרוך במידה שומן ממקורות טובים כמו שמן זית, אבוקדו וטחינה.

בעניין הכמויות אפשר להתייעץ עם תזונאי/ית, אבל גם מאמן כושר אישי מקצועי ומנוסה ידע לייעץ לכם בעניין הכמויות הנכונות והרכב המזונות שמומלץ לאכול לפני ואחרי האימון.

והכי חשוב – התמדה! ללא התמדה של חודשיים-שלושה לפחות לא נראה תוצאות !

?