דיאטה יפנית

סוד ההצלחה של דיאטה יפנית הוא דבר שלא קשה למצוא לו הוכחות. לצד העובדה שמחקרים מודרניים מצאו שרבים ממרכיבי המזון היפני המסורתי הם בעלי סגולות בריאות, לצד היותם טובים מבחינה תזונתית, די לבחון את מבנה הגוף היפני הממוצע. מרבית היפנים, הן אלה שחיים ביפן והן אלה שחיים במקומות אחרים, מצליחים לשמור על גזרה נאה יותר ושומרים גם על בריאות טובה ואריכות ימים. בתנאי לכך הוא, כמובן שהם מקפידים על תזונה נכונה ועל דיאטה יפנית מסורתית. גם יפני, כמו כל אחד אחר, שלא יקפיד על דיאטה נכונה, יעלה במשקל ויפסיד יתרונות בריאותיים חשובים.

הסוד הראשון של הדיאטה היפנית

הסוד הראשון של הדיאטה היפנית מתחיל עוד הרבה לפני שבוחנים במה היפנים גודשים את צלחותיהם. היפנים מאמינים שאסור לאכול בכמויות גדולות. עבורם, לא רק שארוחה של מזון מהיר תהיה חטא קולינרי, גם עצם הרעיון של הגדלת הארוחה הוא כלל שאסור לנהל על פיו דיאטה נכונה.

ארוחה יפנית מסורתית מורכבת ממנות מזון קטנות, אשר מוגשות באופן אסטטי ונעים לעין. אין ספק שהיפנים מאמינים שאנו אוכלים עם העיניים. לפי הפילוסופיה התזונתית שלהם (שגם עובדת היטב) כאשר נהנים מצורת הגשה נאה – קל יותר לאכול פחות.

הסוד השני של הדיאטה היפנית

כלל חשוב נוסף של ניהול התזונה של היפנים הוא אכילה איטית ובנחת. אכילה בניחותא מסייעת לתהליך העיכול, ועוזרת כמובן להרגיש מתי הגוף באמת אכל די צורכו. אכילה מהירה פוגעת במנגנון של תחושת הרעב והשובע ומכאן הדרך לעליה לא מבוקרת במשקל קצרה להפליא.

הסוד השלישי של התזונה היפנית

מרכיב חשוב מאוד במטבח היפני הוא ההתבססות על הים. בין אם מדובר בדגים נאים, דגים מבושלים, טונה, סלמון, אצות, פירות ים, וכיוצא באלה, היפנים יוצאים מרוויחים. מאכלי ים רבים מכילים אומגה שלוש, מרכיב שחשיבותו התזונתית הוכחה בשנים האחרונות באין ספור מחקרים. אז נכון, אמנם, שניתן לצרוך אומגה שלוש באמצעות כמוסות, אבל כאשר צורכים אותו כמרכיב של מזון טבעי, זוכים גם בתועלות אחרות שטמונות במזון מן הים.

יתרון נוסף שטמון במזון מן הים הוא שמדובר במזון הרבה יותר דל קלוריות וכמובן גם בשומן, לעומת מזונות רבים אחרים.

צריכה רבה של סויה

מרכיב משמעותי נוסף שהמטבח היפני עשיר בו הוא כמובן הסויה. את הסויה צורכים היפנים בצורות רבות. ניתן למצוא את הסויה בתוך רטבים, כפולים טבעיים, בתוך תבשילים שמכינים מן הטופו המוכר ועוד. לצד היתרונות התזונתיים של הסויה, נמצא שמאכלים רבים על בסיס סויה הם בעלי סגולות מפתיעות בפני עצמם.

המיסו, למשל, שמשמש לתיבול סלטים, מרקים, ולהכנת מטבלים, נחשב בעיני רבים כמסייע בהורדת רמת הכולסטרול. נוסף לכך, מדובר במרכיב תזונתי עשיר במרכיבים חיוניים כמו מינראלים וגם וויטמינים.

יותר תה, פחות שמן

היפנים מבצעים שימוש מועט, יחסית, בשמן. אין צורך להרחיב מילים על החסרונות שבצריכת מזון מטוגן. בכלל, מאכלים שמנים אינם שיא הבריאות, בלשון המעטה, והיפנים חיים על פי הכלל הזה, באופן טבעי.

דבר נוסף שהיפנים עושים באופן טבעי הוא שתייה מרובה של תה. חשוב לזכור שהתה היפני איננו התה הרגיל שמקובל בארצות המערב. מדובר בתה ירוק, שמופק באופן שונה מן התה הרגיל. צריכה של תה ירוק מסייעת לא רק בשמירה על תחושה של שובע, אלא גם נחשבת לבעלת סגולות של בריאות יוצאות מהכלל. בין המאפיינים שהיפנים מיחסים לתה הירוק ניתן לציין את השמירה על לחץ דם תקין, שמירה בפני מחלות לב וכלי דם, ולא פחות מזה – כמסייע ביצירת תחושה של רוגע.

לקריאה נוספת על דיאטה יפנית לחצו כאן.

?