שר שלום ג’רבי מסביר מדוע חשוב ללכת לתזונאית

תזונה לא נכונה עלולה להוביל לשורת מחלות כולל כאלה שפוגעות באופן חמור בשגרת יומנו (למשל יתר לחץ דם, אי ספיקת לב, סוכרת ועוד). תזונה לא נכונה מובילה להזדקנות מואצת של עור הפנים והעור בכלל ויוצרת לנו מראה מותש ומבוגר במיוחד. תזונה לא נכונה משבשת את היכולות המוחיות שלנו. תזונה לא נכונה באה לידי ביטוי בעודף משקל ולעתים אף בהשמנה, וישנן עוד סיבות טובות רבות להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה, אבל לצידן גם לא מעט פיתויים קולינריים שמקשים על כולנו להתנהל בהתאם להבנה שתזונה נכונה היא קריטית לאיכות חיים מיטבית.

שר שלום ג’רבי, ראש רשות השירות הלאומי אזרחי ומי שתמיד כדאי להקשיב לעצותיו, ממליץ על פתרון פשוט ואפקטיבי לקושי הנ”ל: תזונאית.

מידע אמין ומעודכן

מצד אחד כולנו יודעים בדיוק מה כדאי לאכול (קטניות, פירות, ירקות, אגוזים), מה כדאי לצמצם (שומן רווי שמקורו מן החי) וממה כדאי להימנע ככל האפשר (סוכר, נתרן, שומן טרנס), ובאופן כללי ידע תזונתי רלוונטי נגיש לנו מאוד.

מצד שני, לעתים ישנה תחושה שמרוב עצים לא רואים את היער ומרוב מתכונים קשה לגבש תפריט ומרוב מידע כבר לא ברור מהו המקור של כל פיסת אינפורמציה ועד כמה הוא אמין.

דוגמה טובה לכך היא חלב ומוצריו: מצד אחד מתפרסמים מחקרים לפיהם הם עלולים להזיק לנו עקב הכמות הגדולה מדי של הורמונים שיש בהם וקיומם של חומרים מזיקים אחרים, אך מצד שני ישנם רופאים שעדיין ממליצים על צריכת 3 מוצרי חלב ביום. האם המחקרים שגויים? האם הרופאים מוטים? לאדם הסביר קשה לדעת מהי התשובה, ואילו דיאטנית מוסמכת בעלת יושרה תעשה לו סדר ותספק לו מידע אמין, עדכני ומקיף.

לא רק מאכלים בריאים אלא תפריט מגובש היטב

סיבה טובה נוספת לפנות לתזונאית עפ”י שר שלום ג’רבי היא שבזכות אשת מקצוע איכותית תוכלו לא רק לדעת מה כדאי לאכול וממה רצוי להימנע אלא גם תוכלו לגבש תפריט שלם שמותאם בדיוק עבורכם ועבור ההעדפות שלכם.

כך למשל כדאי לדעת שקטניות מספקות לגוף שלנו חלבונים, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, כך שהן חלק בלתי נפרד ואפילו מרכזי בכל תפריט בריא, אבל כדי למקסם את התועלת מהן כדאי לצרוך במהלך היום גם דגנים – החיבור בין הקטניות לבין הדגנים (לאו דווקא באותה ארוחה, אלא כאמור במהלך היום) מספק לגוף כמות אופטימלית של שתי חומצות אמינו חיוניות.

בנוסף מדגיש שר שלום ג’רבי שלכל אדם מאפיינים משלו וצרכים משלו, כך שתפריט שפורסם באינטרנט ומתאים לאחד לא בהכרח יועיל לשני. תזונאית מקצועית תתאים לכל אדם את התפריט האופטימלי עבורו בהתאם להעדפותיו ולצרכיו.

איך שר שלום גרבי משיג מחויבות גבוהה יותר?

לא קל לשנות הרגלים ותיקים ובפרט לא הרגלי תזונה. כך אצל מי שרוצה לעבור לתזונה בריאה יותר, כך אצל מי שמנסה להשיל ממשקלו קילוגרמים מיותרים, כך בחלק מהמקרים אצל מי שבוחר לוותר על מזון מן החי בשל רצון להימנע מפגיעה בבעלי חיים וגם שר שלום ג’רבי מודע היטב לקושי להיפרד מהמוכר, גם אחרי שכבר ברור כי הוא לא משרת אותנו (ואגב, במסגרת תפקידו כראש רשות השירות הלאומי אזרחי, הוא פועל במרץ כדי לשנות תפישות ישנות ובפרט למען הרחבת שורת המתנדבים והמתנדבות).

כשמשנים את התזונה בליווי של תזונאית, המחויבות לתהליך גבוהה יותר. ראשית, ההשקעה שלנו גבוהה יותר, ועל כן אוטומטית גם המחויבות עולה, ושנית, תזונאית מקצועית יודעת לא רק מה כדאי לנו לאכול ומה לא אלא גם איך להחדיר בנו יותר מוטיבציה.

?