המלצות תזונתיות של ערן פולק מ-HAP למי שלו”ז העבודה שלו לא קבוע

כולנו יודעים שתזונה נכונה והקפדה על ארוחות מסודרות הן מרכיב חשוב במיוחד במסגרת שמירה על בריאות מיטבית. יחד עם זאת ישנם אנשים רבים ששגרת החיים שלהם לא מאפשרת ארוחות בזמנים קבועים – כך למשל מי שלו”ז העבודה שלו מורכב ממשמרות בשעות משתנות, וגם אנשי עסקים שלא נמצאים כל הזמן באותו מקום אלא מבלים שעות רבות בדרכים לא תמיד יכולים לאכול בצורה מסודרת. גם במקרים אלה, למרות הקושי, ניתן לאכול נכון. יזם הנדל”ן ערן פולק, אחד מהבעלים והמנהלים של קרן ההשקעות HAPInvestments, ובקיצור HAP, מסביר איך הוא מצליח לשמור על תזונה מאוזנת גם בימים עמוסים ורוויי אירועים בלתי מתוכננים.

למה מודעות מלאה היא מפתח לתזונה נכונה?

כפי שבעולם הנדל”ן ידע הוא כוח, ואינפורמציה מלאה מאפשרת לזהות הזדמנויות בזמן ולנצל אותן לטובת רווחים נאים – ערן פולק, למשל היה אחד הראשונים שזיהה את הפוטנציאל של נווה צדק, עוד לפני שהפכה לשכונה טרנדית מאוד, ובאופן דומה קרן HAP הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של שכונת הארלם המתחדשת בניו יורק – כך גם בתחום התזונה והבריאות ישנה חשיבות רבה לידע. כשאוכלים תוך כדי עבודה, או בדרך ממקום אחד למקום שני, קל לאבד מעקב ושליטה אחרי מה שנכנס לגוף, ותוך זמן לא רב לגלות שיש לכך תוצאות בולטות לעין. הפתרון הוא רישום מדויק של כל מה שנכנס לגוף – בימינו קל לעשות זאת באמצעות הסמארטפון או בעזרת אפליקציות מתאימות. כשישנו רישום של כל מה שאוכלים, הנטייה לאכול דברים מיותרים פוחתת והתזונה הופכת בריאה יותר.

לא להגיע לרעב כבד

המלצה נוספת של ערן פולק מקרן HAP היא לא להגיע למצב של רעב עמוק. במצבים כאלה קשה עד בלתי אפשרי לאכול במידה, וכמעט תמיד נאבד שליטה ונאכל הרבה יותר מכפי שרצינו או מכפי שאנחנו צריכים. גם בימים עמוסים כדאי לאכול לפחות משהו קטן, ובריא כמובן, בין פגישה אחת לשנייה, בדרך למכונית או אפילו תוך כדי ישיבה אם הסיטואציה מתאימה לכך.

חטיפים בריאים

כששגרת היום אינה קבועה ואין זמנים מסודרים לארוחות, באופן טבעי ממלאים את החסר בעזרת ארוחות קטנות או חטיפים – וכדאי מאוד שהם יהיו בריאים ובעלי ערך תזונתי. ירקות ופירות הם מקור נהדר לאנרגיה, ויטמינים, מינרלים וגם להנאה קולינרית, ובפרט אם מקפידים על גיוון ועל הגשה אסתטית. גם חטיפים על בסיס גרנולה או פירות יבשים הם חטיפים מומלצים, ואם רוצים חטיף משביע במיוחד אופציות מתאימות הן פרוסות או קרקרים עם ממרחים על בסיס קטניות שמטבעם יוצרים תחושת שובע. מאכל אחר שלא מחייב זמן רב ומספק ערכים תזונתיים גבוהים הוא טחינה, וגם אותה כדאי לשלב בתזונה (ואפילו ככף טחינה גולמית).

למה ערן פולק מ-HAP מפרגן לעצמו גם חטאים קולינריים?

חשוב להבין כי תזונה נכונה אין פירושה הימנעות מוחלטת ממטעמים שהם פחות מזינים ואולי גם לא בריאים במיוחד. כיזם נדל”ן ותיק, וכאמור אחד מהבעלים והמנהלים של קרן HAP, מבין ערן פולק היטב כי החיים כוללים גם כישלונות, והדבר החשוב ביותר הוא לדעת להפיק את הלקחים ולהמשיך הלאה. באופן דומה גם אם ביום מסוים לא הצלחנו לשמור על תזונה נכונה, אין צורך להיכנס לדיכאון אלא כדאי לקחת זאת בפרופורציות הנכונות – דווקא ייחוס משמעות יתר ל”הפרת הכללים” עלולה לעלות לנו ביוקר (למשל אם נחשוב שאין סיכוי לשמור על תזונה נכונה בגלל אורח החיים ונרים ידיים לגמרי), ואילו ההבנה שאנחנו אנושיים ויכולים לטעות ולהתפתות תעזור לנו לצמצם את הסיכוי שהדבר יקרה שוב.

?