מה קורה לאחר ההרזיה?

תהליך של הרזיה משמעותית ושינוי כולל של המראה, גזרת הגוף ורמת הבריאות הכללית, הוא משאת נפשם של אינספור גברים ונשים בישראל, המנסים שיטות רבות ושונות על מנת להשיג מטרה זו. במקרה של אנשים המצליחים להגשים את החלום ולהשיל עשרות קילוגרמים עודפים ממשקלם, העבודה אינה נגמרת שם. גם אם הצלחתם לעמוד ביעד שלכם ולהגיע למשקל הרצוי, עדיין מומלץ לערוך כמה שינויים מהותיים ויסודיים באורח החיים שלכם, ולהתחיל לסגל הרגלים אשר יסייעו לשמור על הגזרה החדשה לאורך זמן, ולהפוך אותה לגזרה ה”קבועה” שלכם. התאמות מתבקשות אלו באורח החיים השוטף כוללות הן הרגלי תזונה חדשים, הן הרגלים הקשורים בפעילות גופנית והן התאמות קוסמטיות ורפואיות שונות לגוף החדש והרזה בו נתברכנו.

בניית תפריט לטווח הארוך, ניתוח מתיחת בטן ומציאת הספורט האהוב עלינו

אז נניח ועמדנו ביעדים הקפדניים שהצבנו לעצמנו והגענו למשקל המיוחל – כל הכבוד לנו! לאחר שנחנו על זרי הדפנה למשך כמה דקות בלבד, הגיע הזמן לחשוב גם על התקופה שאחרי – כיצד אנחנו מתכוונים לשמור על הגזרה החדשה לאורך זמן? כיצד נבטיח כי לא “נתדרדר” חזרה לאורח החיים הישן שלנו וכך נעלה שוב במשקל? אמנם במסגרת תקופת הדיאטה אשר הביאה אותנו עד הלום שינינו הרבה מההרגלים שלנו, אך עבור הרבה אנשים שמירה על ההרגלים החדשים לאורך זמן גם לאחר שהדיאטה הביאה אותם למצב הרצוי, היא לא דבר הנמצא בראש מעייניהם.

נתחיל מאחד המרכיבים המרכזיים בכל דיאטה מוצלחת, וכמו גם באורח חיים בריא לטווח הארוך אותו אנו מבקשים לאמץ – הרגלי תזונה. במהלך תקופת הדיאטה אנחנו הרבה פעמים מצליחים להשלים עם תזונה אשר אינה בדיוק מורכבת מהמאכלים האהובים עלינו (בלשון המעטה…), מפני שאנחנו תופסים תקופה זו כזמנית בלבד. לאחר שהגענו ליעדים שקבענו לעצמנו, כדאי שנבנה לעצמנו תפריט חדש ומושקע, אשר יכיל מאכלים שהם גם בריאים וגם טעימים לנו. בניגוד לדעה הרווחת – זה לא בלתי אפשרי! ניתן למצוא כיום אינספור תחליפים בריאים וטעימים לכל מאכל שהוא, ובנייה של תפריט חדש אשר יהיה טעים ובריא היא דבר אפשרי ביותר. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע רלבאנטיים – תזונאים, יועצי תזונה, טבחים ואנשי מקצוע מעולם הבישול וכד’, אך חשוב לדעת כי כל אחד יכול למצוא אינספור מאכלים אשר יהיו לו גם טעימים וגם בריאים, אילו רק ישקיע בכך מספיק מאמץ.

התאמות נוספות שהרבה אנשים אשר סיימו דיאטה בהצלחה מעוניינים בהן הן התאמות קוסמטיות, לגוף ה”חדש” שקיבלו פתאום. נציין כאן את הדוגמה הפופולארית של מתיחת בטן, אשר הינה כיום בגדר ניתוח פלסטי פשוט ונפוץ, אשר מטפל בכל אותם עודפי עור הנוצרים לאחר שמשילים משקל רב. התאמות קוסמטיות נוספות רבות קיימות בשוק כיום, המיועדות במיוחד למצבים אלו של גזרה חדשה וחטובה יותר, המחליפה גזרה רחבה בתוך כמה חודשים ספורים בלבד.

ולסיום, התאמה חשובה נוספת אשר תסייע לנו לשמור על הגזרה החדשה שלנו לאורך זמן ולהפוך אותה לקבועה, היא מציאת הספורט החביב והאהוב עלינו – מרבית האנשים לא ממש אוהבים את אימוני הכושר להם הם “מתחייבים” במהלך תקופת הדיאטה. על מנת שנשמור על גזרה חטובה לאורך זמן עלינו למצוא פעילות ספורטיבית שאנחנו גם אוהבים ונהנים ממנה. רק כך נוכל להקפיד לעשותה במשך כמה פעמים מדי שבוע, וכך נעזור לגוף שלנו להישאר רזה ובריא.

לסיכום, סיגול מנהגים חדשים ואורח חיים חדש לתקופה שאחרי סיום הדיאטה הוא חשוב לא פחות מאשר תקופת הדיאטה עצמה. אחרת, נמצא עצמנו מהר מאוד בחזרה במשקל הישן שלנו…

?