שמירה על תזונה נכונה גם בחו”ל

גם בעלי כוח רצון חזק במיוחד מתקשים לשמור על תזונה נכונה כשהם בחו”ל. חוברים לכך הקושי לתכנן את התפריט ולבחור מאכלים המתאימים לנו, שהרי אנחנו לא בבית ולא כל מאכל רצוי מבחינתנו נמצא בהישג יד; אווירת הנהנתנות והבילוי – שהרי מי שיוצא לחו”ל מרגיש, ובצדק, שזה הזמן להתפנק ולהתענג, ואוכל הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מכך; וכמובן השפע העצום של המטעמים והמעדנים שמוגש לנו במלונות.

אבל גם אם לא קל לשמור על דיאטה כשיוצאים לחופשה בחו”ל, אין פירוש הדבר שמדובר במשימה בלתי אפשרית. עם תכנון נכון, תשומת לב קפדנית ועוד טיפת כוח רצון אפשר לחזור מחו”ל עם מטען עודף רק של חוויות משמחות ולא של קילוגרמים מיותרים.

מלכודת ארוחת הבוקר

האויב מספר אחת של הדיאטות בזמן חופשות בחו”ל הן ארוחות הבוקר, המשופעות כל טוב וגם מאכלים שהשפעתם על הגוף פחות טובה…

על מנת להילחם בפיתוי להעמיס את הצלחת שוב ושוב, ושוב, ושוב, כדאי לאכול לאט, אבל ממש לאט, לשתות הרבה, לאכול ירקות רבים, להעדיף גבינות רזות על פני שמנות, לחם מלא ודגנים מלאים.

פעילות גופנית

על פי הדיאטנית המצליחה ירדנה עובדיה, תזונה נכונה היא חלק מאורח חיים נכון, ואורח חיים נכון הוא כזה הכולל פעילות גופנית.

פעילות גופנית, על אף העובדה שהיא מדרבנת את המוח להעלות את רמת האנדורפינים ובכך למעשה משפרת את מצב הרוח שלנו, הופכת עד מהרה לחלק מהשגרה ונתפשת כמטלה, עוד מטלה שיש לבצע, ועל כן כשיוצאים לחופשה ישנו פיתוי גדול לצאת לפגרה גם מהפעילות הגופנית. זוהי טעות קשה, שכן הדבר עלול להוציא את הגוף מאיזון דווקא בימים שבהם הפיתוי לאכול יותר גדול במיוחד (מה גם שעצם הוויתור על פעילות גופנית מגדיל את הסיכוי – או הסיכון, אם תרצו – לאכול ללא גבולות), כך שירדנה עובדיה ממליצה בחום על ביצוע פעילות גופנית מדי יום, או לפחות כמעט כל יום, גם בחו”ל, ואת מספר ימי החופשה שלהם זקוק הגוף להעניק לו דווקא אחרי החזרה לארץ.

חצי שעה של הליכה נמרצת, שחייה בבריכה של המלון או אימון בחדר הכושר שלו מחוללים פלאים בכל הקשור לשמירה על הדיאטה בחו”ל, ולמעשה ממליצה ירדנה עובדיה לנסות וליהנות מכמה שיותר טיולים רגליים במהלך חופשה – גם מפני שזו דרך נהדרת לחוות את העולם וגם כתמיכה בשמירה על המשקל.

אכילה לאורך כל היום וחטיפים בריאים בהישג יד

טעות נפוצה בקרב היוצאים לחו”ל, ושעלולה להיות הרת גורל מבחינת הדיאטה, היא אי אכילה לאורך כל היום על מנת “להשאיר מקום” לארוחה הגדולה של הערב.

התנהלות שכזו עלולה להוביל לאכילה מופרזת בשעות הערב ולאובדן הרסן. במקום זאת כדאי לקחת מהארץ נשנושים בריאים (חטיפי אנרגיה, פירות יבשים, קרקרים, פריכיות וכו’) ולאכול בצורה מתונה לאורך כל היום.

שתייה מרובה של מים

כלל חשוב נוסף שנכון גם לימי שגרה, אבל חשיבותו מתעצמת כשמנסים לשמור על דיאטה במהלך חופשה בחו”ל, הוא שתייה מרובה – של מים.

ראשית, במקרים רבים אנו מתבלבלים בין תחושת צמא לבין תחושת רעב, ואוכלים למרות שמה שבאמת הגוף שלנו מבקש הם נוזלים. כמו כן המים מייצרים תעסוקה לפה וממלאים אותנו – שני גורמים נוספים המפחיתים אכילה מיותרת ומתסכלת.

הקפדה על ארבעת העקרונות הנ”ל – אכילה מתונה בבוקר, פעילות גופנית מדי יום או לפחות כמעט מדי יום, קיומן של אופציות בריאות לנשנוש לאורך כל הדרך ושתייה מרובה של מים – תאפשר לנו לשמור על תזונה נכונה גם בחו”ל, ותבטיח כי נחזור ארצה מאושרים, בלי משקל עודף ובלי נקיפות מצפון.

?